konklusion
Gennem denne uge med projektopgaven har jeg opnået værdifuld indsigt i uddannelsesmuligheder og studieliv på forskellige gymnasier. Mine interviews med elever fra Kolding Gymnasium har givet mig en dybere forståelse for både fordele og ulemper ved at gå på denne skole.
Jeg fandt ud af, at elever som Juliane oplever en god atmosfære på Kolding Gymnasium, men samtidig står over for udfordringen med en stor mængde lektier og afleveringer, især inden for fagområder som biokemi. Derudover var det interessant at høre om skolens sociale aktiviteter og fællesskaber, som Juliane nævnte.
Noget, jeg ikke havde regnet med, var det store fokus på fællesskab og de mange sociale arrangementer på skolen. Jeg var også overrasket over den intensive studiebyrde, som eleverne oplever, og hvordan de jonglerer med det i hverdagen.
Alt i alt har denne uge været en øjenåbner, der har givet mig en mere nuanceret forståelse af, hvad det indebærer at gå på Kolding Gymnasium, og hvad jeg kan forvente mig af det gymnasiale studieliv generelt. Det har været en berigende erfaring, der har hjulpet mig med at afklare mine egne tanker omkring valg af uddannelsesinstitution og -retning.